Dag 19 Everglades - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Adri Paling - WaarBenJij.nu Dag 19 Everglades - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Adri Paling - WaarBenJij.nu

Dag 19 Everglades

Door: Adri Paling

Blijf op de hoogte en volg Adri

10 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Everglades City

Vanochtend na het ontbijt eerst de auto volgetankt. Er ging 12,61 gallon in na 315 mijl gereden te hebben. Valt mee voor zo'n auto gem. 1 : 11. Daarna zijn we gelijk doorgereden naar Everglades City een ritje van maar 37 mijl (60 km) over de 41 S die dwars door de Everglades loopt helemaal tot Miami. Een mooie route met aan weerszijden zicht op de Everglades. Na aankomst bij Captain Jack konden we al om 10.15 uur onze eerste airboottour maken. Een 1 uur durende tocht door de mangroves. De boot ging de meeste tijd niet erg snel omdat de mangroves erg smal zijn. We hebben alligators, wasbeertjes en dolfijnen gezien die vanuit de Golf van Mexico de Everglades inzwemmen.
Onze tweede tocht begon op een andere plek ongeveer 5 mijl verder. Die tocht ging gedeeltelijk over grassland waarbij de airboat hoge snelheden kon maken. Soms gaat het in Florida plotseling regenen, laat dat nou halverwege onze tocht gebeuren. De airboat moest stil gaan liggen omdat anders de regen te hard in je gezicht slaat. We waren kleddernat. Al snel daarna kwam de zon weer door.
Na de tocht hebben we rondgekeken bij een alligator opvang waar ook nog een "show" gegeven werd.

Op de terugweg hebben we nog wat gegeten en waren om ongeveer 16.00 uur weer terug in het hotel. Daarna lekker nog lekker het zembad ingegaan.
Vanavond zijn we naar een shop geweest om een nieuwe accu voor Lindsey haar fotocamera. Eerst laden en dan hopen dat de camera het weer doet. Daarna hebben we nog rond gereden bij de Gulf Boulevard bij Venice beach waar allemaal mooie huizen en boten langs de havens liggen. Op een paar honderd van het hotel hebben we bij een Grill & Chill wat gegeten.

Morgenmiddag gaan we een boottocht maken vanaf het Goodland Boat Park op Marco Island. Een 3 uur durende tocht op zoek naar dolfijnen, ook gaan we schelpen zoeken op 1 van de vele eilandjes.

• 11 Augustus 2018 - 15:18

Loep:

Jullie maken er wat van veel zien beleven goed bezig gr joke loep