Dag 24 Disney World Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Adri Paling - WaarBenJij.nu Dag 24 Disney World Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Adri Paling - WaarBenJij.nu

Dag 24 Disney World Magic Kingdom

Door: Adri Paling

Blijf op de hoogte en volg Adri

15 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag zijn we naar Disney World Magic Kingdom geweest. We konden met de bus gebracht en gehaald worden maar dan ben je gebonden aan tijden dus kozen we ervoor om met de eigen auto ernaar toe te gaan. Het park was open tot 23.00 uur en we wilden zolang mogelijk blijven. Het was ongeveer 12 mijl rijden ernaar toe. Disney World bestaat uit meerdere parken dus er zijn enorm veel parkeerterreinen. Ze hebben elk een eigen naam zodat je kunt onthouden waar je auto staat. Vanaf het parkeerterein stap je in een tram die je naar de monorail brengt. De monorail brengt je naar de ingang waar je eerst door een strenge tassencontrole en een detectiepoort moet. Daarna ga je door de ticketcontrole.
Magic Kingdom is zo groot en er is zoveel te zien en te doen dat je niet alles op 1 dag kan doen. Gelukkig hadden we een fastpass zodat we vaak sneller aan de beurt waren. We zijn in diverse attracties geweest en hebben veel gezien onder andere de parade en 's avonds de vuurwerkshow. Na en tijdens de vuurwerkshow was er een prachtige lasershow die geprojecteerd werd op het kasteel. Zo mooi dat het niet in woorden is te omschrijven. Ook het park verlaten is goed georganiseerd ondanks de massale stroom mensen die het park verlaten gaat alles heel erg snel. Bij de uitgang rijden trams af en aan die je naar de juiste parking brengen.
Wij hebben erg genoten van deze dag.

Morgen gaan wij helaas het warme Florida verlaten en zullen we weer moeten wennen aan het "koude" Nederland. Wij zijn het alle drie met elkaar eens. WIJ WILLEN BLIJVEN !!
Om 19.38 uur locale tijd vertrekken we en vrijdag 10.40 uur Nederlandse tijd landen we om 10.40 uur Nederlandse tijd op Schiphol.