Dag 18 Van Orlando naar Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Adri Paling - WaarBenJij.nu Dag 18 Van Orlando naar Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Adri Paling - WaarBenJij.nu

Dag 18 Van Orlando naar Naples

Door: Adri Paling

Blijf op de hoogte en volg Adri

09 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Naples

Vanochtend na het ontbijt hebben we de auto ingeladen en uitgecheckt. We zijn klaar voor de autorit naar Naples aan de westkust van Florida. Het is een rit(je) van maar 228 mijl (367 km) over de I75 langs de kust via Tampa en Fort Myers. Een relaxte rit van ongeveer 3 uur en 45 minuten. De I75 is een freeway met grotendeels 3, 4 en 5 banen waar je max. 65 mijl (100 km/uur) mag rijden. Je blijft zoveel mogelijk op de baan rijden waar je rijd dus je kan en mag ook rechts ingehaald worden. Dat werd dus heel goed spiegelkijken. Over de hele afstand heb ik maar 1 afslag moeten nemen en heb maar 3 of 4 keer af moeten remmen. Geweldig is dat autorijden hier in de USA.

Om ongeveer 13.00 uur waren we bij hotel Ramada by Wyndham aan de Tamiama Trail North in Naples. We mochten gelukkig gelijk inchecken i.p.v. om 14.00 uur. Na ons opgefrist te hebben zijn we naar 5th Avenue gereden waar er overal gratis parkeerterreinen zijn. 5th Avenue is de uitgaansstraat van Naples maar het was zo'n 35 graden en er was dus nog niks te beleven. Toen zijn we doorgelopen naar de Naples Pier via een wijk met mooie grote beach huizen waar meestal pensionadas wonen. Inmiddels hadden we een paar liter zweet verloren. Op de pier hebben we dat bijgedronken. Vanaf de pier werd er gevist op onder andere makreel maar er waren ook pelikanen die "aan het vissen" waren, zie filmpje. Toen moesten we dat hele eind nog terug lopen naar de auto. Bijelkaar hebben we een goede 5 km gelopen bij een temperatuur van 35 graden. Terug in het hotel zijn we gelijk het zwembad ingedoken.

's Avonds zijn we weer naar de 5th Avenue gereden. Nu was het daar al heel wat drukker, de mensen gaan hier pas na 20.00 uur eten en wandelen. Er waren ook veel straatmuzikanten. 's middags hadden we een sushi restaurant gezien waar we zijn gaan eten. Lekker buiten gegeten het was nog 30 graden.

Morgen rijden we naar Everglades City waar we bij Captain Jack aitboattours gaan maken. Over het grassland en door de mangroves. We hopen veel alligators te zien !