Dag 20 Marco Island - Reisverslag uit Marco Island, Verenigde Staten van Adri Paling - WaarBenJij.nu Dag 20 Marco Island - Reisverslag uit Marco Island, Verenigde Staten van Adri Paling - WaarBenJij.nu

Dag 20 Marco Island

Door: Adri Paling

Blijf op de hoogte en volg Adri

11 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Marco Island

Vanochtend begon de dag bewolkt en er kwam onweer aan. Geen goed teken voor onze boottocht die we aan het eind van de middag zouden gaan maken. Maar zoals we gisteren al meegemaakt hebben in de Everglades is dat meestal maar van erg korte duur. En bovendien zouden we gebeld worden als de tocht niet door zou gaan. Na het ontbijt zijn we eerst naar de winkel gereden waar Linsey gisteren een nieuwe accu voor haar camera had gekocht. Met die nieuwe accu blijft de camera dood. Gelukkig deden ze niet moeilijk en kreeg ze haar geld terug. Lindsey baalt er enorm van. Daarna zijn we doorgereden naar Marco Island een ritje van maar ongeveer 45 minuten. We zijn eerst Marco Island gaan verkennen dat bestaat uit vele baaien met grote huizen met allemaal aanlegsteigers en boten. Er is een directe verbinding met de Golf van Mexico. De afstanden zijn te groot om te lopen dus alles moet met de auto. Fietsers en scooters zijn we daar in ieder geval niet tegengekomen.

Het bleef maar bewolkt en regenachtig ook was de wind wat komen opzetten en ja hoor we werden gebeld dat de boottocht niet door kon gaan vanwege het slechte weer. Op zondag varen ze niet dus de opties waren geld terug of maandagochtend omdat we maandagmiddag terugrijden naar Orlando. Deze tocht willen we erg graag maken dus wordt het maandag om 09.00 uur. Dat wordt dan vroeg opstaan gelukkig kunnen we al vanaf 06.30 uur ontbijten. Ik moet alleen nog vragen in de lobby van het hotel of we later mogen uitchecken.

Rond 16.00 uur waren we terug in het hotel het was nog wel bewolkt maar erg warm dus dan maar weer het zwembad in.
Vanavond gaan we weer naar 5th Avenue om daar lekker wat te gaan eten.

Morgen rijden we via Bay Island, Estero Island en San Carlos Island naar Sanibel Island. De bedoeling is om naar het JN "Ding" Darling Wilderniss Refuge te gaan en ook willen we schelpen gaan zoeken.