Dag 13 Vertrek Detroit / aankomst Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Adri Paling - WaarBenJij.nu Dag 13 Vertrek Detroit / aankomst Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Adri Paling - WaarBenJij.nu

Dag 13 Vertrek Detroit / aankomst Orlando

Door: Adri Paling

Blijf op de hoogte en volg Adri

04 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Orlando

Dat was me het nachtje wel. Een nacht met weinig nachtrust. Om 02.00 uur ging het brandalarm af en werd er door de luidsprekers omgeroepen dat iedereen het hotel direct moest verlaten. Liften en branddeuren waren gesloten, iedereen moest via de trappenhallen. Stonden we daar dan midden in de nacht terwijl er brandweerwagens aankwamen. Later bleek dat er op de 3e verdieping in een magnetron popcorn was gaan smeulen. Toen we eindelijk weer sliepen ging de wekker het was 06.00 uur. Snel douchen, aankleden en klaar voor het ontbijt toen er een sms kwam van Delta Airlines. Onze vlucht was 2 uur vertraagd. De haast was eraf alleen nog even regelen dat we later opgehaald wilde worden. De fam. Blankenzee zou om 12.10 uur vliegen zodat we in dezelfde bus zaten en gezamenlijk door de douane konden gaan. De boardingpassen hadden we al zodat we de bagage buiten al konden inchecken maar de 2 bowlingtassen wilden ze niet inchecken. Dat moest binnen, onze tijdwinst was weg. We konden snel door de douane en gingen om 11.30 uur boarden. We zouden om 12.00 opstijgen maar dat werd uiteindelijk 12.50 uur. Na een mooie vlucht zijn we om 15.00 uur geland.

Toen bij Alamo de auto opgehaald en inderdaad waar ze me al in Nederland voor gewaarschuwd hadden. U bent met 3 personen en best veel bagage neem een grotere auto. Meerprijs maar 140 dollar. U moet een inzittendenverzekering afsluiten ? Na meerdere keren geweigerd te hebben kreeg ik de papieren mee waarmee ik de auto kon ophalen. Zoek maar uit, alles waar midsize Suv bijstaat mag je pakken. Onze keus viel op een witte Hyundai Tucson i.p.v. de Ford Escape. Hoezee meer betalen voor een grotere auto !
In de navigatie het adres van het hotel ingesteld en rijden maar. Heerlijk rijden met zo'n automaat. Van de luchthaven naar hotel Baymont Inn aan de Universal Boulevard was het een half uur rijden. Ingecheckt en koffers naar de kamer gebracht. Even gegoogled waar er een Kobe was want Katty en Lindsey wilden graag sushi eten. Op 10 minuten lopen was er een Kobe waar we heerlijk gegeten en gedronken hebben. Daarna hebben we nog een stuk gelopen over de International Drive waar heel veel winkels, restaurants en zelfs kermisattracties zijn.

In de hotelkamer nog even tv gekeken en mijn verslag gemaakt. Daarna op tijd slapen. Alle drie zijn we erg moe van deze dag.